АМЬТАД ,ХҮМҮҮСЭЭС СЭТГЭЛИЙН БУЯН ГУЙЖ ХОРВООД ИРДЭГ. АМЬТАД Ч ГЭСЭН АМЬД ЯВАХ ЭРХТЭЙ, ДУУСТАЛ НЬ ҮЗ


ЧИ ТЭВЧИХГҮЙГЭЭ ТЭВЧИЖ ЧАДАХГҮЙ БАЙНА УУ


Олон асуудал тулгарсан нэгэн хүн тусламж эрэн Бурхан багшийн дэргэд очжээ. Тэрээр Бурхан багшид эхний зовлонгоо тоочин тусламж хүссэн байна. Тэгтэл бурхан багш “Би энэ асуудалд чинь туслаж чадахгүй нь” гэж хариулав. Өнөөх хүн маш гайхаж “За энэ асуудал дээр Бурхан багш туслаж чадахгүй юм байна. Тэгвэл үүнийг эрхбиш шийдэж өгч чадах байлгүй дээ” хэмээн ахин өөр зовлонгоо тоочжээ. Бурхан багш мөн л “Үүн дээр ч би туслаж чадахгүй нь” гэж хариулав. Тэвчээр нь барагдаж эхэлсэн өнөөх хүн “Та хүмүүсийн асуудлыг шийдэж өгч чадахгүй байж яаж төгс гэгээрсэн бурхан байж болох юм бэ” гэсэнд Бурхан багш “Чиний амьдралд үргэлж 83 бэрхшээл байсаар л байх болно. Зарим үед ганц нэг асуудал бэрхшээлүүд арилна, гэвч ахин өөр нэг хэцүү асуудал нэмэгдэх л болно. Тийм учраас би туслаж чадахгүй нь” хэмээн айлджээ. Тэгтэл өнөөх хүн сэтгэлээр унаж “Та тэгээд миний юунд туслаж чадах юм бэ” гэж асуусанд Бурхан багш “Би чиний 84 дэхь бэрхшээлээсээ салахад чинь туслаж чадна” гэв. Өнөөх хүн “Тэгвэл миний 84 дэхь бэрхшээл юу юм бэ? гэсэнд Бурхан багш “Эдгээр 83 хэцүү асуудлаа арилгахыг хүсээд байгаа чинь л шүү дээ” гэж хариулжээ.  
* * *
Нэгэн удаа Бурхан багш дээр хамаг тэвчээр нь барагдсан хүн ирээд “Бурхан багш аа, би бүхнийг тэвчиж чадахаа байлаа” гэсэнд Бурхан багш “Чи тэвчихгүйгээ тэвчиж чадахгүй байна уу” хэмээн асуусан гэдэг....
* * *
Дээхэн үед багшдаа сүжиг ихтэй хөдөөний нэгэн малчин байж л дээ. Багш нь нэг удаа “Чиний гэдсэн дотор ямаа байна” гэж гэнэ. Шавь нь маш гайхаж “Багшаа хаанаас байх билээ” гэсэнд багш нь улам бүр итгэлтэйгээр “Үгүй ээ, яахын аргагүй нэг ямаа байна” гэжээ. Шавь багшдаа итгэхгүй байсанд багш нь сүүлдээ уурлаж “Чиний гэдсэн дотор хөх ямаа байна. Одоо ингээд яв” гэж нилээн ширүүн хэлсэнд шавь нь гайхсаар явжээ. Олон хоногийн дараа өнөөх шавь маш их сандран багшийнхаа гэрт нь орж ирээд “Багшаа миний гэдсэн дотор үнэхээр ямаа байна. Байх байхдаа бүр майлж байна” гэсэнд багш нь “Ямаа яах вэ, одоо чиний сэтгэл дотор бурхан байна” гэж хэлээд явуулсан гэдэг.    
* * *
Хийдэд нэгэн лам шинээр шавилан орох болж л дээ. Түүний багш нь “Чи энд буй бүх лам нартай сайн танилцаад ир” гэж явуулсанд шавь бүх лам нартай танилцаад эргэн ирсэнд багш нь “Чи нэг л хүнтэй танилцаагүй байна. Чи худагт очоод түүнтэй танилцаад ир” гэж явуулсан гэдэг.
* * *
Олон хэцүү асуудал тулгарсан  нэгэн залуу сайн гэсэн хүн болгон дээр очиж өөрийн асуудлаа шийдүүлэхийг хүсдэг боловч асуудлуудаасаа бүрэн гарч чадаагүй байж. Нэг удаа нэгэн настай ламд зовлонгоо ярьсанд тэр хүн “Чи Жанрайсиг бурханы сүмд очоод мөргө. Чи тэндээс л асуудлыг шийдэх арга замыг олж магадгүй” гэж ээ. Түүний зөвлөсний дагуу өнөөх залуу сүмд ортол түүний нүдэнд Жанрайсиг бурхан өөрийн дүрийнхээ өмнө өөрөө мөргөж буйгаар харагдсанд залуу тэр даруйд “Өөрийн зовлонгоос би өөрөө л гарах юм байна” гэж ухаарсан гэдэг. 

buddha.mn

ЭНЭ ЦАГ МӨЧИД МИНИЙ БЛОГОД ЗОЧИЛЖ БУЙ ХЭН БҮХЭНД САЙН САЙХНЫГ ХҮСЬЕ

Дилав Хутагт

МОНГОЛД БУДДИЗМ ЖИНХЭНЭ ЁСООРОО ҮЛДЭХЭД ЛАМ НАРЫН ЦЭВЭР ЁС ЗҮЙ ЧУХАЛ ҮҮРЭГТЭЙ ГЭЖ ЭНХМАА НЬ БОДДОГ

100 чухал сэдэв ТЭНГЭР ҮЗЭЛ